19. marraskuuta 2014

Ylimenokausi ja huippuvalkku!

Mulla on menossa jonkinlainen ylimenokausi. Suomeksi tämä tarkoittaa sitä, että olen pitänyt taukoa treenaamisesta.
Tarkoituksenani ilmeisesti kerätä voimia ja intoa taas tulevalle kisakaudelle.
Levätä.

Tein päätöksen että ylimenokauteni olisi loka-marraskuun taite.
Noin kolmisen viikkoa.
Alkoi lupaavasti. Ensimmäiset kaksi viikkoa olin flunssassa. Ei olisi muutenkaan voinut mennä uimahallille tai juoksupoluille.

Turhautuminen alkoi näkyä pääni sisällä. Minusta tuli kärttyinen.
Treenikaudella ja kisakaudella olin tottunut vetämään suhteellisen suuriakin määriä hiilareita, nyt pienikin määrä hiilareita näkyi heti kropassa. Tästä tulin entistä kiukkuisemmaksi. En tykännyt tästä yhtään! Odotin koska tämä hullutus (lepääminen) loppuu.

Ei niin paljon pahaa, ettei jotain hyvääkin;
Minulle tämä ylimenokausi osoittautuikin suureksi itsetutkiskelun paikaksi.
Aloin nähdä koko treenaamiseni aivan uudessa valossa. Valossa.. Tajusin etten tee tarpeeksi duunia omien tavoitteideni saavuttamiseksi.

Sain myös kaikessa rauhassa miettiä tulevaa kisakauttani. Hyvin suuniteltuhan kuuluu olevan puoliksi tehty.
Mun rakas mieheni tuki mua taas ihan täysillä. On ehdottomasti sitä mieltä että kyllä mun on saatava urheilla jatkossakin. Odottaa hänkin että ylimenokausi menisi nopeasti ohi ja tapahtuisi paluu normaaliksi Outiksi.

Ylimenokaudella mulla oli kerrankin aikaa myös järjestellä asioita. Tavoitteiden ollessa pilvissä, täytyy jaksaa tehdä entistä kovemmin duunia.
Minä sitten päättäväisyyttäni järjestin itselleni ihan oman uintivalmentajan. Ja kuten kaikki tiedätte, mä en tyydy vähään, mulle kelpaa vain paras, niin nytkin. Tavoittelin taas kuuta taivaalta.
Onnistuinkin (en ymmärrä oikein itsekkään kuinka!) saamaan itselleni suomen parhaimman uintivalmentajan!  Tästä en vielä kerro enempää, pysyttepähän jatkossakin kuulolla :)

Flunssa jatkuu ja hääjärjestelyt vievät keskittymistäni vielä tovin. Mutta sitten aloitamme uuden valmentajan kanssa työstämään yhtä suurta unelmaani todeksi. En malta odottaa!!





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti