27. maaliskuuta 2015

Yksi päivä elämästäni (päivä mun kanssa)

Tervetuloa viettämään yhtä päivää kanssani.
Mulla on arkirutiinit oikeastaan päivästä toiseen melkein samanlaiset, nyt koetinkin valita teille päivän, jossa olisi edes hieman jotain normaalista poikkeavaa. Ei kyllä tainnut onnistua..

Keskiviikko 25.3.2015

Kello soi aamulla 04.40
Kaikki muut meillä tietenkin nukkuvat.
Minulla on joka aamu vakaa aikomus painua heittämään sellainen n4km aamulenkki.
Todellisuus lyö kuitenkin usein vasten kasvoja, enkä viitsi raahautua ulos.
Olenkin useana iltana laittanut juoksuvatteet valmiiksi eteisen lipaston päälle odottamaan aamuista pukijaansa.. Masentavan usein ihan turhaan. Nyt olin lisäksi pakannut illalla mun uintikamat valmiiksi.

Uintikassi pakattuna valmiiksi illan treenejä varten.
5.00-5.20 Aamulenkki. Mä en ota koskaan mun juoksulenkeillä kuvia. Kun juoksen, keskityn vain juoksemiseen :) Jos kuitenkin sattuu mieli tekemään kuva materiaalia, lenkin päätteeksi sitten voin kuvata mun riutunutta naamaa, tai lenkkareita.

06.20
Suihkun ja kevyen meikkauksen jälkeen
lähden ajamaan kohti työpaikkaani. Työmatkani kestää noin tunnin verran. Mun mielestä tota matkaa on just kiva ajella, saa sen hetken ihan täysin omaa aikaa. Auton radio soittaa usein voicea. Mä tykkään kuunnella Niina Backmanin juttuja. Se on jotenkin niin cool mun mielestä, kaunis ja hauska :)
Tänä aamuna matkaan meni 40 minuuttia. Ehdin hyvin käydä kaupasta ostamassa päivän ruoat.
Mukaan kaupasta tarttui batteryn uutuus lime energiajuoma, makulan kanapastasalaatti, luomu appelsiinimehu ja ehdoton uusi suosikkini makulan vuohenjuusto kolmioleipä. Toi kolmioleipä on mulla vähän kiellettyjen herkkujen listalla, mutta sallittakoon se tänään.

07.30
Duunipaikalla söin aamupalaksi jääkaappiin unohtuneen rahkan, kylkiäiseksi laitoin vähän omenahilloa. Vaihtoehtoisesti syön puuroa.
Olen miettinyt että tuon tänne omia kahvikuppeja, koska nuo teema kupit on niin tylsiä. Aamut alkaisi paljon paremmin vaikkapa muumimukeista hörpityillä kahveilla.

Aamupalaksi rahkaa omppuhillolla.
10.00
Tänään ovat alkaneet hullut päivät Stockalla, enkä millään sinne tänään kerkeä, joten tilailin niiden verkkokaupasta parit -pakko saada- jutut. Ostoskoriin tuli mm mariskooleja, kastehelmi tuikkukippo ja ihanat La Case de Cousin Paul pallovalot. Soitin mun miehelle sen duuniin ja kysyin että tarvitaanko me oikeasti noita kaikkia ihania tavaroita? Mies oli samaa mieltä mun kanssa; tarvitaan me. Niin mun mieheni.

11.40
Mulla käy joka päivä töissä tauottaja, joka päästää mut "ruokatunnille". Tauottajan saapumisaika on vähän liukuva, riippuen esim ruuhkista, että kuinka tänne kerkiää.
Yleensä mä syön omia eväitä tuolla henkilökunnan taukohuoneessa. Sieltä löytyy kaikki tarpeellinen, uusimmat lehdet mukaan lukien. Tänään taukoni alkoi klo 11.40

Lounas: Kana pasta salaattia ja vuohenjuusto kolmioleipää.


12.30
Lounaan jälkeen olen kerennyt jo paiskia töitä oikein urakalla.
Meillä on täällä duunissa ihana kahvikone, josta saa vaikka minkälaisia erikoiskahveja. Oma suosikkini on kuitenkin ihan peruskahvi, niitä meneekin monta kuppia päivässä.

Tää kone pelastaa päivän ku päivän :D
14.00
Töiden ohessa mutustan pähkinöitä. Kauhee nälkä taas. Onneksi on puolikas kolmioleipä vielä jemmassa.
Ainoa asia mikä tässä työssä ei ole mun unelmaani, on tämä istuminen. Istun tietokoneiden äärellä sen kahdeksan tuntia päivässä. Toki yritän mahdollisuuksien mukaan liikkua päivän mittaan, joskus se onnistuukin hyvin. Toisinaan huomaan että olen pojottanut paikoillani melkein koko kahdeksan tuntia. Ei hyvä.

15.50
Söin vielä puolikkaan vuohenjuusto kolmioleivän ja join kupillisen kahvia. Sitten lähdin kohti uintitreenejä.

Levittäydyin taas tehokkaasti uimahallilla..

17.30
Aloitan uimatreenit uimalla itsenäisesti 650m verkkaa. Valmentaja saapuu paikalle.
Mulla on jäänyt nyt muutamat valmennuskerrat väliin, kun flunssa ei meinannut hellittää millään.Tämä näkyikin heti! Tuntui että olin jo alkuverkkojen jälkeen ihan kuollut. Syke nousi luvattoman korkealle.
Tänään käytimme lättäreitä todella paljon. Tykkään niistä, sykekin tasoittui.
Kaikin puolin mahtava treeni taas tänään. Uintia tuli noin 1h 30min. Matkaa alle 3km. Polarin kelloni kertoi että harjoitus oli ollut erittäin rankka. Antoi mulle palautumisaikaa lauantaille asti! Näitä suosituksia mä en ikinä noudata.. Pitäisi ehkä?

20.00
Olin käynyt treenien jälkeen kaupassa ostamassa iltapalaa; rahkaa ja omppuhilloa. Ei kuitenkaan tullut niille käyttöä, mun mies oli tehnyt niin herkullisen näköistä kananuudeliwokkia, etten vain voinut vastustaa kiusausta. Söin pikkuruisen annoksen, koska mietin vielä josko kävisin heittämässä vajaa 4km iltalenkin.

Miehen tekemä kananuudeliwokki oli ihan taivaallisen hyvää!
21.00
Join vielä ysin aikoihin viimeisen kahvin. Mä rakastan muumimukeja! Tänään iltakahviseurana Niiskuneiti ja runoilija :)

Mun appivanhemmatkin käväisivät kylässä. Lapset riekkuivatkin tänään ihan luvattoman pitkään hereillä. Saatiin ne nukkumaan 21.00.
Iltalenkki jäikin sitten kokonaan tekemättä, tästä pieni morkkis.
 
Katsottiin vielä telkkarista Temptation island suomi sarjaa.
Aika tasan tämän ohjelman loputtua painelimme unten maille.

Päivän perusrunko pysyy arkisin hyvin pitkälti samana. Aamulenkin suhteen täytyy kyllä ottaa itseä niskasta kiinni! Huomasin myös tätä oikolukiessani, että syön lähes koko ajan :D
Viikonloput vietämme tiiviisti perheenkesken. Perhe on silloin paljonkin mukana mun harrastuksissa. Ihan parasta <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti