13. heinäkuuta 2015

Säkylä triathlon 11.7.2015

Ihan super siistiä päästä taas sprinttimatkalle.
Tosin täällä Säkylässä on uinti lyhennetty 750.sta metristä 300.aan metriin. Pyörää 23,5km ja juoksua se 5km.

Säkylän kisaa en ollut (ainakaan omasta mielestäni) jännittänyt ihan yhtä paljon kuin muita jo startattuja saati tulevia kisojani.

Kisakamat valmiina. Tuttuun tapaan levitettynä olkkarin matolle.
Kisamatkalla. Super pirteinä. Not.
Aamupalaa en saanut taaskaan alas.
Mahakin oli aivan totaalisen sekaisin. No, tähän on jo totuttu.

Olimme kisapaikalla ajoissa. Ensitöikseni juoksin vessaan. Kauhukseni huomasin ettei kisapaikalla ollut kuin yksi vessa. Tästä ei kuitenkaan koetunut missään vaiheessa ongelmaa, ainakaan minulle.

Veskistä suuntasin kisakansliaan, josta sain kisanumeroni, ajanottotägin, uimalakin ja hienon Säkylä Triathlon paidan :)
Nämä kisoista saatavat tavarat (uimalakit, paidat, juomapullot yms..) on kyllä mun mielestä ihan huippu juttu! Arvostan.

Vaihtoalueella ei ollut merkattuja paikkoja pyörille, joten sain itse valita mihin kohtaan pyöräni sijoittaisin.
Olin tyytyväinen löytämääni vapaaseen paikkaan.
Laitoin merkille että kaikilla muilla oli pyörä satulasta kiinni tangossa.
En voi sietää että pyörä pääsee vapaasti liikkumaan suuntaan ja toiseen killuessaan satulasta.
Joten mun pyörä olikin ainoana kiinnitetty tankoon jarrukahvoista.
Hetken päästä huomasin jonkun toisenkin laittavan pyöränsä kahvoista tankoon.


Vahingosta viisastuneena aloitin märkkärin pukemisen jo hyvissä ajoin.
Mietin kyllä kannattaisiko 300 metrin uinnin takia edes laittaa märkkäriä, mutta päädyin harjoituksen kannalta märkkäriin.
Olisihan hyvä täysin rutiinin omaisesti saada märkkäri jatkossakin riisuttua päältänsä.



Kilpailijainfo pidettiin ulkona.
Info oli ihan mielettömän hyvä! Reitti näytettiin meille demomiehen avulla.
Eli demomies havainnollisti mistä reitti tulisi kulkemaan.
Tästä minulta ihan täysi kymppi!
Hauholla oli viime vuonna vastaavanlainen demo ja edes minä en olisi voinut mennä väärin, enkä mennyt :)



Uintikamat valmiina. Ihan just pääsee veteen!!
Vesi oli tosi kylmän tuntuista. Kuulin puhuttavan että mittarin mukaan olisi ollut +19C.
Tuntui minusta paljon kylmemmälle.
Tällä kertaa menin ihan eturiviin odottamaan lähtömerkkiä. Luotin mun uintiin.
Sain hyvän paikan uida. Tein tasaisen rennon uinnin. Hengitykset sujui ihan nappiin. Sain täysin oman tilan.
En saanutkaan kuin kerran jonkun nyrkistä naamalle.

Nousin vedestä hyvävointisena ylös, pääsin heti juoksemaan kohti vaihtopaikkaa.
Vedestä nousussahan mulla on ollut sellaista pyörryttämis- ja huimaamis ongelmaa aiemmin.

Äh, se huimaus alkoikin vaihtopaikalle päästyäni. Olin niin pyörryksissä etten meinannut löytää mun omaa pyörääni! Pyörin tovin ihan mun pyöräni edessä, mutta en vain tajunnut mennä sen luo. Huoh.

Märkkärin olin jo juostessa kiskonut puoliksi pois. Se lähtikin todella sujuvasti myös alaosastaan.
En todella ymmärrä mitä ihmettä minä siinä vaihdossa tunaroin. Aikaa meni ihan hukkaan vain minun haahuiluuni.



Pyöräreitti oli tasainen. Pääsin heti alussa muutamista jopa ohikin.
Toki sieltä vilahteli myös minun ohi pyöriä.
Vähän harmittaa kun reitillä ei ollut kunnon alamäkiä joihin olisin saanut nostettua vauhdit kunnolla. Tälläisen amatooripyöräilijän suuri lohtu ovat ne alamäet :D
Positiivista oli ettei ollut ylämäkiäkään, ainakaan pahoja.
Reitillä oli yksi ainoa kohta, jossa olisin saattanut mennä väärään suuntaan.
Y-risteys, eikä mulla tietenkään ollut aavistustakaan että kumpaanko suuntaan menisin. Onneksi siinä kohtaa oli yleisöä, niin oletin että he kyllä karjuisivat jos menen väärin.
Karjuntaa ei kuulunut ja jatkoin matkaa. Hetken rullattuani näinkin pari selkää edessä ja sain varmistuksen menneeni oikein.

Ilmeisesti keskityin tällä kertaa polkemiseen niinkin intensiivisesti, etten kerennyt jutella mun Bianchille.
23,5km  takana ja juoksujalkaa kiidin toiseen vaihtoon.
Siinäkin vähän "haahuilin", mutta lähdin kuitenkin reipasta vauhtia juoksemaan kohti juoksureittiä.

Vauhdikkaasti pyörältä juoksuun.
Säkylälle kiitos juoksureittien opastajista ja kalkkiviivasta :)
Koko juoksun ajan mulla oli suhteellisen turvallinen olo siitä, että pysyn reitillä.
Noin puolessa välissä juoksua aloin olla melkoisen varma siitä että minä olen viimeinen.. En nimittäin nähnyt muita naisia missään. Miehiä puuskutteli tuon tuosta vastaan juoksun kääntöpaikalta.
Pieni epätoivo.

Hetken siinä kipitellessäni alkoi naisiakin tulla vastaan. Koetin laskea vastaantulevat naiset, koska hehän olivat minua edellä.
Lopetin laskemisen viidennen naisen kohdalla :D
Maalia lähestyessäni alkoi enemmänkin naisia lappamaan vastaan.
Oho, minähän en ollutkaan viimeinen.
Pieni silmäkulmankin kostuminen havaittu.

Juoksuuni en ollut tyytyväinen.
Tiesin että olisin pystynyt niin paljon parempaan.
Koskakohan minä uskaltaisin laittaa itseni ihan oikeasti likoon ja ottaa niitä riskejä?

"Mittausvirheestä johtuen sprinttimatkan uintiosuus oli pituudeltaan n. 460 metriä.  
Kilpailujärjestäjät pahoittelevat virhettä."
OsuusVäliaikaEtäisyys (km)
Swim00:10:590.3
T100:02:49
Bike00:48:5623.5
T200:01:00
Run00:28:535
Loppuaika01:32:38
Kilpailun jälkeen meille selvisi että olimmekin uineet mainitun kolmensadan metrin sijaan 460 metriä. 160 metriä ilmoitettua enemmän. Tästä oli järjestäjän sivuilla informaatio ja pahoittelu. Minua tämä ei tosin haitannut yhtään. Päinvastoin!

Minulla jäi todella hyvä mieli käteen Säkylästä.
Puitteista, kisajärjestelyistä sekä omastakin suorituksesta. Toki tuo oma pyöräily aina jaksaa harmittaa, mutta ihan on oma vika kun en ole treenannut.

Veressä jalka tämänkin startin jälkeen. Pienestä ei valiteta tässä lajissa.


Kisojen jälkeen mulle iski armoton hammassärky.
Sinnittelin kivuissani sunnuntaihin, kunnes nosti kuumeen.
Olin vähän veto pois. Päädyttiin sunnuntai iltana hammaslääkärille päivystykseen, jossa aloitettiin juurihoito ja laitettiin väliaikainen paikka hampaaseen.
Alahampaastani oli paikka lähtenyt irti ja hammas tulehtunut.
Toivon todellakin että hammas kerkeää parantua ennen tulevan viikonlopun kisoja!

Hyvillä mielin ollaan menossa Joroisille :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti