23. elokuuta 2015

Helsinki City Triathlon 2015 (300m, 10km, 3km)

Olen surullinen kun kisakausi 2015 on jo takana.
Tähän kauteen olikin mahtunut monia monia onnistumisia, kyyneliä, iloja ja surujakin.

En edes enää muista mikä oli ollut kauden päätavoitteeni.
Olisikohan ollut Joroisten sprintti?
Alkuvuodesta perusmatkakin tuntui vasta kauden 2016 tavoitteelta.

Kuitenkin starttasin ensimmäisen perusmatkani heinäkuulla Vierumäellä.
Tätä seurasikin kaksi perusmatkaa lisää, joista toinen olikin jo SM kisa.

Puolivahingossa kauteeni mahtui myös elämäni ensimmäinen puolimatka.
Puolimatkalta maaliin juostessani minut valtasi todella tyhjä tunne.
Tässäkö tämä nyt oli?
Olisin halunnut enemmän.
Olisin halunnut vielä lisää puolimatkoja. Olisin halunnut tehdä jo nyt ensimmäisen täysmatkani.
Tahdon kisata.
Ei kisakausi voi millään loppua tähän.
Ei.

Viime vuonna olin ryssinyt Helsinki City Triathlonissa oikein olantakaa.
Olin kyllä uinut 300m, olin pyöräillyt vaaditun 10km, mutta se juoksu..
Juoksin kierroksen liian vähän. 3km sijasta tämä mimmi juoksikin vain 1,5km ja paineli maaliin.
Tämä harmitti pitkään!
Olin itselleni niin vihainen.
En koskaan kirjoittanut tänne blogiin kunnon raporttia asiasta. Ohimennen vain mainitsin että tunaroin sen HCT.n kokonaan.

Tälle kaudelle oli oikeastaan aika turha enää ottaa noin lyhyttä matkaa.
Mutta minun oli aivan pakko saada viime vuoden "möröt" karkoitettua lopullisesti.
Samalla pääsisin vielä kisaamaan!

Kisapäivä oli todella kuuma.
Onneksi kilpapyörä lähtö, missä olin mukana, starttasi vasta 17.55. Pahin helle olisi jo takana.
Saavuimme hyvissä ajoin kisapaikalle stadikalle mieheni ja poikani kanssa.

Haettuani kisanumeron, tägin, uimalakin ym sponsorien "herkut", numeroin tottuneesti varusteeni ja laitoin kaiken valmiiksi.
Kaikki jännittäminen oli poissa. Tuntui tosiaan vähän samalle, kuin olisi leikkipuistoon päässyt. Odotin todella paljon pääsyä "radalle".

Kaverini Mervi olisi samassa lähdössä kanssani. Siinä on kyllä kovakuntoinen mimmi!
Samainen tyyppihän ohitteli minut erittäin kevein askelin Joroisilla juoksussa.
Salaa toivoinkin että pääsisin Mervin peesiin juoksemaan!

Pyörätarkastuksessa oli meidän seuran (Helsinki Triathlon) Jaakko, jonka kanssa vaihdoimme kauden kuulumiset.
Jaakolta olen viesteillä muutaman kerran neuvojakin joutunut kyselemään.. Viimeisimpänä taisin kysyä että onko minun mitään järkeä lähteä perusmatkan SM kisoihin :D
Vastauksena sain että tietenkin menet.
Eli pidän Jaakosta :D

Pyörä paikoilleen telineeseen ja minä pukkariin kiskomaan trisuitia päälleni.
Siinä jäi vielä hyvin aikaa käydä veskissä ja hengailla.

Vihdoin saimme luvan lähteä pukkarista kohti uintipaikkaa.
En muuten ollut tänä kesänä uinut ilman märkkäriä.
Olisi varmasti kannattanut.

Kuljimme letkassa altaalle. Matkalla poikani huusi minulle ohjeet: Muistat äiti sitten olla ensimmäinen! Joku siinä heti kysyikin että kuka tunnustaa olevansa tuon pojan äiti? :D
Minä tunnustin.
Kivat paineet hei :D

Asetuimme veteen, pitäen toisella kädellä altaan reunasta kiinni.

Lähtötorvi kajahti ja näin lähti kilpasarjan naiset kauhomaan.


Sain hyvän paikan ja ihan ok lähdön.
Vähän jäin "junnaamaan", ilmeisesti olisin kaivannut märkkärin päälleni :D
Käännökset olivat todella tiukat.
Käännöksessä vauhti tietenkin tipahti kokonaan ja kesti aina tovin ennen kun sain vauhdit uudelleen takaisin.
Täällä ei tehty volttikäännöstä päädyissä.


Oli ihana päästä pitkästä aikaa "laskemaan" kaakeleita. Olin koko kesän mellastanut vain avovesissä. Tosin juuri avovedet on ihan mun juttu.
Rakastan avovesissä uimista!
Mutta myönnän kyllä että kaakeleitakin oli jo ehtinyt ikävä tulla.


300m uin ajassa 00:05:51. Todella huono aika minun "halli"uinnikseni.
No tätä sitten treenaillaan valkun kanssa ja parannellaan aikoja.

T1 vaihtoon tunasin 00:02:50.
Oltiin edellisenä iltana vaihdettu lukkopolkimet tavallisiksi polkimiksi.
Ajattelin ettei lukkopolkimista olisi suurta hyötyä näin lyhyellä matkalla.
Koetin säästää siinä aikaa, kun ei tarvitsisi vaihtaa ensin pyöräkenkiä ja sitten vielä lenkkareita.
..Tajusin etten ollut ilman lukkopolkimia "kunnolla" pyöräillyt koskaan :D


10km pyöräilin ajassa 00:21:54.
Pyöräilystä ei ole mitään muuta sanottavaa, kuin että olen todellakin sisäistänyt treenaamisen tärkeyden tulevalle kaudelle 2016!

T2 vaihtoon meni 00:01:03. Ihan ok siis.




Juoksuunhan mulla oli vain ja ainoastaan yksi tavoite; juosta vaadittu 3km :D
Halusin paikata viime vuoden kämmäykseni.
Yritin lähteä pyörältä vauhdikkaaseen juoksuun, mutta aivan samantien alkoi viiltävä kipu oikealla puolella vatsaa.
En vieläkään tiedä mitä tuo kipu oli.
Kipu jatkui koko 3km.
Ainoastaan mieheni ja poikani kohdalla jaksoin hymyillä, muutoin kauhea irvistys naamalla yritin edes jotenkuten pitää juoksua yllä.
Mervikin oli mennyt menojaan. En nähnyt hänestä edes tummaa poninhäntää :D

Juoksu oli varmaan elämäni huonoin.
Aika 00:17:27.
Ketuttaa ja kunnolla, mutta toisaalta, lähdinhän hakemaan vain ehjää suoritusta.
Sehän tuli.

Onko tämä taas sitä -kun mikään ei riitä?-

Jokatapauksessa maaliin juostessa ei hymyilyttänyt.


 Maalissa olin ajassa 00:49:02

Tällä suorituksella irtosi sijoitukset;
Overall 202/776
Gender 54/380
Categ 12/31



Onneksi tälle kaudelle on tarjolla vielä juoksukisoja roppakaupalla.
Ei tällä luonteella olla ilman kisoja ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti