12. syyskuuta 2016

Helppo kotitekoinen "terveysintoilijan" jäätelö

Nyt mun sokeriton-gluteeniton-maidoton-mitäänsisältämätön :D ruokavalioni on alkanut tuottamaan kivasti tulosta.
Kroppa kiinteytyy ja voi hyvin.
Tällä hetkellä tosin poskiontelontulehdus kiusaa minua, jonka ei tällä terveysruokavaliolla olisi todellakaan pitänyt minuun iskeä.. No, kaikkea ei voi saada :D
Kohta paranen ja olen taas entistä ehompana mukana treeneissä!

Sokeria minun ei enää edes tee mieli, mutta hedelmiä pidän herkkuinani.
Löysinkin jostain ihan mielettömän banaanijätskin reseptin, josta sitten muokkasin omaan makuuni maailman parhaan jäätelön! Meillä myös koko perhe on tähän aivan hullaantunut.

Perusaineeksi riittääkin oikeastaan vain pelkät banaanit.

Meillä on banskut kuorittu ja pilkottu valmiiksi pakkaseen, josta ne on sitten helppo ottaa ja nakata blenderiin.
Eli tarvitset vain jäisiä banaaneja ja blenderin :)


Minun banaanijäätelööni lurautan ihan snadisti mantelimaitoa, se auttaa blenderiä banaanejen moussaamisessa ja tuo myös kivaa makuakin.

Mausteeksi heitän sekaan rakastamaani kanelia ja lakritsijauhetta (sokeroimatonta tottakai!)

Aineksia saa suhteellisen kauan surautella blenderillä, itse jouduin vähän avittamaan lusikallakin massaa pois terien ympäriltä.
Jahka paranen, käyn ostamassa meille uuden blenderin :D Meillä on kaksi blenderiä ja molemmat ovat suht tehottomia, niin yksi oikeasti hyvä voisi olla paikallaan..


Koostumus on aivan kuin "oikeaa"jäätelöä. Ja maku; täydellinen!
Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan tätä, vaikka ehkä sinun ruokavaliosi ei kermajäätelöitä kieltäisikään, uskon että rakastut tähän!


Olen myös välillä laittanut sekaan sokeroimatonta maapähkinävoita, sekin on herkkuani :)

Testailkaa ja kommentoikaa ihmeessä jos teillä on joku oma "terveys"jälkkäri suosikki!
Testaan mieluusti :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti